Logisztikai és szállítmányozási ügyintéző

Munkaterületének rövid, jellemző leírása

A logisztikai és szállítmányozási ügyintéző feladata a logisztikai tevékenységek tervezése, lebonyolítása, a logisztikai rendszerrel kapcsolatos vezetői munka támogatása, valamint a szállítmányozási tevékenységgel kapcsolatban összehangolni, megtervezni és megszervezni az áru továbbítását a legoptimálisabb módon, a vezetői döntéseknek és iránymutatásoknak megfelelően.

A szakképesítéssel rendelkező képes

  • termék vagy szolgáltatás rendelése, beszerzése, értékesítése lebonyolításában feladatokat ellátni;
  • tervezési feladatokat végezni az ellátási, készletezési, termelési folyamatokban,
  • kezelni a reklamációs eseteket;
  • elvégezni a raktár adminisztrációjával és vezetésével kapcsolatos teendőket;
  • belföldi és nemzetközi szállítmányozással kapcsolatos tevékenységet végezni;
  • fuvarozási, szállítmányozási és szállítmánybiztosítási szerződéseket előkészíteni;
  • árukárok kivizsgálásában, kárügyek intézésében közreműködni;
  • fuvar- és szállítmányozói okmányokat kiállítani, ellenőrizni;
  • kapcsolatot tartani hatóságokkal, szervezetekkel, partnerekkel, ügyfelekkel;
  • döntés-előkészítéssel, információgyűjtéssel, elemzéssel segíteni a menedzsmentet;
  • a munkájához tartozó informatikai és irodai eszközöket, valamint ügyviteli szoftvereket kezelni;
  • különféle dokumentumokat elkészíteni és kitölteni számítógép használatával;
  • használni a munkájához szükséges internetes felületeket;
  • idegen nyelven kommunikálni szóban és írásban;
  • megérteni és alkalmazni az idegen nyelvű szakmai kifejezéseket.